Kalendarium

Drukuj stronę
Rozmiar tekstu:

DZIEŃ 9 kwietnia 2015
3 mln Pasażer Lotniska Warszawa/Modlin

DZIEŃ 29 marca 2015
0,5 mln Pasażer Lotniska Warszawa/Modlin od początku roku.

DZIEŃ 8 stycznia 2015
W roku 2014 z lotniska Warszawa Modlin skorzystało 1 703 219 pasażerów, przy 11 135 operacjach lotniczych. Najwięcej osób podróżowało w listopadzie: 177 570 pax.

DZIEŃ 11 grudnia 2014
Lotniska Warszawa Modlin nagrodzone tytułem Gwiazda Gospodarki 2014, za bardzo szybkie wdrożenie systemu ILS w kat II podwyższającego standard operacyjny lotniska i wynikającą z niego niską liczbę lotów zakłóconych. Nagrodę odebrał Marcin Danił, wiceprezes Lotniska Warszawa/Modlin.

DZIEŃ 23 października 2014
Na Lotnisku Warszawa Modlin uruchominoa została baza operacyjna Ryanair z dwoma bazującymi na stałę Boeing'ami 737-800.

DZIEŃ 19 sierpnia 2014
Milion pasażerów w 2014 

DZIEŃ 15 lipca 2014
2 urodziny Lotniska Warszawa/Modlin

DZIEŃ 9 lipca 2014
2 mln pasażer na Lotnisku Warszawa/Modlin

DZIEŃ 7 czerwca 2014
Port Lotniczy Warszawa/Modlin ponownie otrzymał Certyfikat Lotniska Użytku Publicznego

DZIEŃ 4 kwietnia 2014
Lotnisko Warszawa/Modlin otrzymało Certfikat Lotniska upoważniający do obsługi II kategorii systemu ILS

DZIEŃ 1 kwiecień 2014
1,5 miliona pasażerów na Lotnisku Warszawa/Modlin

DZIEŃ 28 luty 2014
Lotnisko Warszawa/Modlin po raz trzeci otrzymało Certyfikat Instytucji Zapewniającej Służby Żeglugi Powietrznej

DZIEŃ 23 styczeń 2014
2 mln pasażer Ryanair w Warszawie

DZIEŃ 17 grudzień 2013
Nowy Cennik Opłat Lotniskowych

DZIEŃ 5 listopada 2013
1 mln Pasażer Lotniska Warszawa Modlin

DZIEŃ 7 październik 2013
Lotnisko Warszawa/Modlin obsłużyło 30 tyś pasażerów w 7 dni!

DZIEŃ 30 września 2013
Ryanair na Lotnisku Warszawa/Modlin
O 8:15 wylądował pierwszy samolot linii RYANAIR ze Sztokholmu Skavsta. 25 minut później wystartował rejs do Paryża Beauvais. Na poniedziałek zaplanowano 36 operacji lotniczych.

DZIEŃ 4 lipca 2013
Lotnisko otwarte!
Decyzje Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dopuszczające do użytkowania infrastrukturę lotniska uprawomocniły się, dzięki czemu port lotniczy może przyjmować zarówno  samoloty General Aviation jak  i duże statki powietrzne.

DZIEŃ 22 grudnia 2012
Droga startowa cześciowo zamknięta..
Decyzją Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego część betonowa drogi startowej Lotniska Warszawa/Modlin (ok. 1000m) zostaje zamknięta, w związku z czym lotnisko będzie mogło obsługiwać jedynie samoloty, którym  do lądowania wystarczy droga startowa o długości 1500 m.  Samoloty komunikacyjne kodu C, takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogą wykonywać operacji lotniczych na skróconej drodze startowej.

DZIEŃ 21 listopada 2012
50 mln pasażer WizzAir na Lotnisku Warszawa/Modlin
Wizz Air wspólnie z nami, świętuje dzisiaj przewiezienie 50 milionowego pasażera podczas swojej 8-letniej działalności. Szczęśliwy pasażer podróżował z  Lotniska Warszawa/Modlin do Londynu.

DZIEŃ 15 października 2012
500 000 pasażer
Tego dnia lotnisko obsłużyło 0,5 mln pasażara. Jubileuszowa pasażerka przyleciała samolotem linii WizzAir z Mediolanu Bergamo. Półmilionową pasażerką okazała się pani Olga Świtek, która otrzymała nagrody-niespodzinaki przygotowane przez Zarząd Spółki.

DZIEŃ 15 lipca 2012
Pierwsze loty rejsowe

DZIEŃ 13 lipca 2012
Prezes ULC zatwierdza opłaty lotniskowe
W dniu 13 lipca, Prezes ULC zatwierdził opłaty lotniskowe dla lotniska Warszawa/Modlin zgodnie z przedstawionym przez spółkę Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o. wnioskiem.
Nowa taryfa opłat lotniskowych będzie obowiązywać od dnia 15 lipca.

DZIEŃ 7 lipca 2012
Dzień Otwarty na lotnisku

DZIEŃ 6 czerwca 2012
Pozwolenie na użytkowanie części lotniczej
Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie części lotniczej portu, pas startowy uzyskał pozytywną ocenę Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych.

DZIEŃ 8 lutego 2012
Ryanair decyduje się na Lotnisko Warszawa/Modlin
Irlandzka Linia lotnicza Ryanair ogłasza uruchomienie lotów z Lotniska Warszawa/Modlin

DZIEŃ  1 lutego 2012
WizzAir zapowiada przeniesienie lotów z Lotniska Chopina
Władze linii WizzAir komunikują, że z dniem 18 lipca 2012 r. przeniosą wszystkie loty z Lotniska Chopina na Lotnisko Warszawa/Modlin.

DZIEŃ 29 października 2010
Podpisanie umowy z Mostostalem na budowę terminala

DZIEŃ 8 października 2010
Oficjalne rozpoczęcie budowy

DZIEŃ 12 marca 2010
Inwestycja uzyskuje decyzję środowiskową

DZIEŃ 8 Lutego 2010
Obiekt zostaje wpisany do rejestru lotnisk cywilnych przez ULC

DZIEŃ 10 Września 2009
Pozwolenie na budowę
Ostatecznie wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę


MIESIĄC Pażdziernik 2006
Zezwolenie na założenie lotniska cywilnego
Urząd Lotnictwa Cywilnego wydaje promesę zezwolenie na założenie lotniska cywilnego użytku publicznego Modlin.


MIESIĄC Maj 2005  
Wstępny plan inwestycyjny
Powstaje wstępny biznes plan projektu inwestycyjnego pt." Uruchomienie lotniska komunikacyjnego poprzez modernizację istniejącej oraz budowę nowej infrastruktury związanej z obsługą samolotów, pasażerów i ładunków na terenie byłego lotniska wojskowego.


ROK 2003
Podpisanie Listu Intencyjnego dot. lokalizacji lotniska
W siedzibie Regionalnego Centrum Doradztwa, Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich w Poświętnem zostaje podpisany List Intencyjny przez parlamentarzystów, samorządowców i biznesmenów dotyczący. Lokalizacji portu lotniczego na terenie byłego lotniska wojskowego w Modlinie.

ROK 2000
Przekazanie zasobów Agencji Mienia Wojskowego
Rozwiązana zostaje Lotnicza Eskadra Doświadczalna (LED). Ministerstwo Obrony Narodowej przekazuje lotnisko w zasoby Agencji Mienia Wojskowego.

ROK 1999
LED przejmuje dowództwo nad lotniskiem
Przestaje istnieć 38 Lotniczy Pułk Szkolno-Bojowy, a dowództwo nad lotniskiem w Modlinie przejmuje Lotnicza Eskadra Doświadczalna.

ROK 1975
Powstanie LED
W tym roku Powstaje nowa jednostka lotnicza o nazwie 45 Lotnicza Eskadra Doświadczalna (LED).

ROK 1974
38 Lotniczego Pułku Szkolno-Bojowego
Rozformowane zostaje Centrum Szkolenia Lotniczego, a lotnisko staje się bazą dla 38 Lotniczego Pułku Szkolno-Bojowego, który jest częścią składową Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie.

LATA 1956-1960
Baza szkoleniowa
To okres, kiedy na lotnisku i w obiektach koszarowo-sztabowych szkoli się wielu pilotów, specjalistów lotniczych, oficerów sztabowych i młodszych dowódców z Wyższej Szkoły Pilotów (WSP). Następnie, na bazie WSP i Batalionu Obsługi Lotniska, na terenie lotniska tworzy się Centrum Szkolenia Lotniczego WP (CSL). Równolegle z CSL na lotnisku działa Szkolny Pułk Śmigłowców.

LATA 1953-1959
Na lotnisku bazuje 15 Dywizja Lotnictwa Bombowego

LATA 1949-1953
Intensywna rozbudowa
W tym czasie lotnisko jest intensywnie rozbudowywane. Powstają dwa duże hangary z zapleczem warsztatowym, składy paliw, nowoczesny betonowy pas startowy przystosowany do lądowania najcięższych samolotów, system dróg kołowania oraz stanowiska samolotów bojowych. Powstają również pojedyncze kryte schrony dla samolotów i obsługi.

ROK 1945
Lotnisko bazowe
Po wyzwoleniu Modlina przez oddziały wojsk 47 korpusu Armii Radzieckiej, Lotnisko w Modlinie na krótki okres czasu, staje się bazą dla bojowych jednostek lotnictwa radzieckiego. W marcu przejmuje je dowództwo Lotnictwa Polskiego, a lotnisko zajmują jednostki szturmowe oraz pułk myśliwski.

ROK 1940
Pierwsze zapiski historyczne
Według oficjalnych dokumentów, początki lotniska sięgają czasów okupacji hitlerowskiej. Wtedy to po raz pierwszy pojawia się nazwa Lotnisko Modlin. Niemcy opracowują pierwsze założenia inżynieryjno-budowlane lotniska, budują stanowiska dla samolotów oraz składy paliwa. W tym okresie na lotnisku stacjonują jednostki bojowe Luftwaffe.

ROK 1937
Z tego roku pochodzą pierwsze doniesienia historyczne o Lotnisku w Modlinie
Opowiadania mieszkańców Modlina jednoznacznie wskazują, że w tym czasie Liga Obrony Powietrznej i Przeciwgazowej (LOPP) regularnie zwozi na wschodnią stronę istniejącego wówczas poligonu jednostek pancernych, ziemię do utwardzenia pod lotnisko.